poniedziałek, 27 stycznia 2014

Zawiadomienie

Po przeczytaniu miażdżącej krytyki ocenionej osoby postanowiłam wycofać się z ocen. Nie wiem jeszcze na jak długo. Być może wogóle. Oceny są zawsze subjektywne i blogi mogą się oceniającym nie podobać. Blog przeze mnie oceniony otrzymał ocenę dobrą. Mimo to autorka wypluła stek czarnych słów. Jeżeli ocena jest w tym stopniu skrytykowana, nie ma sensu tego dalej ciągnąć.

PS: otatni blog, który miałam ocenić otrzymał celujący. Tytuł blogu Jak zdemotywować nauczycieli . Wybaczcie drodzy licealiści, ale trafiliście niestety na zły okres.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za wysoką ocenę w imieniu swoim i reszty ekipy Izo. Szczerze, nie spodziewałam się aż tak wysokiej oceny. Chciałabym tylko nadmienić, że jeszcze przez niecałe 6 miesięcy będziemy uczniami przybytku zła wszelakiego, to jest gimnazjum :)
    Mam nadzieję, że jednak wrócisz do oceniania. Bardzo lubię czytać Twoje oceny. ^.^
    Pozdrawiam, Usagi

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie zastanowiłaś się, iż ta krytyka nie pojawiła się bez powodu, tym bardziej, że oceniłaś mnie na ocenę dobrą. Sama więc widzisz, że nie czepiam się dlatego, że dostałam złą ocenę. Gdybyś oceniła mnie na pałę i ja bym się buntowała, mogłabyś w ten sposób pomyśleć, że "ech, nie zgadza się z niczym co napisałam, bo dostała jedynkę i o to się rzuca". Jak widzisz, tak nie jest, bo dostałam czwórkę. Problem leży w czym innnym i wyjaśniłam Ci to wszystko w komentarzu pod oceną. Ale Ty, zamiast porządnie wziąć się za siebie i skorzystać na tej krytyce, to podjęłaś najgłupszą opcję z możliwych: zrezygnowanie z oceniania. Kogo chcesz w ten sposób ukarać? Oceniające? Mnie? Ludzi, którzy chcieli się do Ciebie zgłosić? Ja już dostałam wystarczającą karę od Ciebie, a inni raczej na nią nie zasłużyli. :)

    Nie powinnaś tak łatwo rezygnować tylko przez tę "miażdżącą krytykę" wziąć się za swój poziom oceniania i znacznie go ulepszyć. Przede wszystkim poucz się ortografii i poprawnych zapisów gramatycznych, bo to kuleje. W samym tym krótkim tekście "Zawiadomienie" znalazłam dwa ortograficzne błędy! "Wogóle" piszemy oddzielnie "w ogóle", a "subiektywne" przez krótkie i, a nie prze j. :( I dalej uważasz, że rzucam się bez powodu? Chciałabyś być oceniana przez kogoś, kto nie zna zasad ortograficznych? :( Może zamiast się obrażać postawisz się na moim miejscu i chociaż trochę mnie zrozumiesz? :(

    "Oceny są zawsze subjektywne i blogi mogą się oceniającym nie podobać" - Jasne, że tak, jak najbardziej się z tym zgadzam. Nie zarzuciłam Ci, że oceniłaś mnie niesubiektywnie i mój blog Ci się nie spodobał. Zarzuciłam Ci to, nie oceniłaś mojego opowiadania szczegółowo i treściwie! I o to tylko się rozchodzi! Nie udowodniłaś w niczym, że przeczytałaś chociaż jeden rozdział, nie odniosłaś się do ani jednej opisanej przeze mnie sytuacji, skrytykowałaś bohaterów nie mając konkretnego przykładu, ani razu nie wymieniłaś ich imion, ani kompletnie nic! A w jakimś celu chyba się zgłosiłam do oceny, a Ty w jakimś celu zgłosiłaś się do oceniania...

    Może nieco z psychologicznej strony teraz zajadę... ale zastanów się nad tym: "Po co jestem oceniającą i jaka jest moja rola w tym co robię? Jaki mam cel w ocenianiu cudzych opowiadań?". Oceniająca jest jak nauczyciel: ma swoją misję do spełnienia, ma ocenić, ale przede wszystkim pomóc uczniowi, skupić na nim swoją uwagę i treściwie wywiązać się ze swojego zadania. Bo po to tu jest. Bo zgłaszający się tego właśnie potrzebuje. :) Nie można kogoś potraktować tak jak Ty mnie: "To było fajne, tamto też, tamto nie, a tu znowu też", potrzeba konkretów!

    Więc zamiast tutaj świrować i wycofywać się z pola walki, to weź się w garść i wracaj do porządnego oceniania. :) Uciec może każdy, to najłatwiejszy sposób, ale w życiu trzeba pokonywać bariery i na chama dążyć do celu. Skrytykowałam Cię, bo miałam za co - ale nie jest to powód do uciekania, tylko do zastanowienia się nad stylem oceniania. Przy następnej ocenie - dokładnie odczytaj treść rozdziałów i napisz o tym co nieco, aby ktoś wiedział, że poświęciłaś mu swoją uwagę. I to raczej rada dla wszystkich tu oceniających, bo tutaj słownictwo naprawdę kuleje i oszczędzacie większość na wyrazach. :)

    Tyle ode mnie, powodzenia w przyszłym ocenianiu, trzymaj się! :)

    OdpowiedzUsuń