czwartek, 6 lutego 2014

Herosi Są Zawsze i Wszędzie


Pierwsze wrażanie 10/15
- wygląd 2/5
Na górze jest pusto, lecz jakimś cudem jest bałagan. 
Po lewej wciąga mnie czarna dziura, a po stronie przeciwnej, czyli po prawej, widnieje lista piosenek.
Kiedy przenoszę wzrok na środek są pewne literki, które nie przeszkadzają mi. 
Nagle odwracam się i ciągnie mnie coś na dół. Powoli otwieram oczy i nie wiem na co patrzeć.  Jest kilka tajemnych przejść, biała wskazówka, pamiętnik, a na sam koniec straszą mnie autorki pamiętnika.
Och! W końcu! To był tylko straszny sen. Tam gdzie byłam było tak pusto, że... nie umiałam się odnaleźć! W jednym miejscu nie było nic, a w innym przeraził mnie bałagan...
Dobra, teraz czas na szczerość. Wygląd to totalna masakra! W jednym miejscu nic nie ma, lecz w innym jest nawalone wszystkiego po trochu.
- tytuł/link 5/5
Tytuł i link kojarzy mi się z mitologią, superbohaterami itp., oczywiście jeszcze z herosami, ale to chyba oczywiste. Myślę, że to opowiadanie, lecz wszystko za chwilę się okaże.
- inne 3/5
Jest muzyka... Nie, nie, nie, to za mało powiedziane. Muzyki jest za dużo. Piosenki są fajne, jednak nie pasują do bloga z opowiadaniem. Ok, jeszcze nie wiem czy to opowiadanie, lecz wiem, iż to na pewno nie jest blog o modzie czy pamiętnik. A tylko do tych blogów, według mnie, pasują takie nuty.
Nie miałam innych wrażeń.

Wygląd 7/15
- kolorystyka 2/5
Kolorystyka jest melancholijna. A na takim blogu nie powinna taka być. Powinna rozbudzić, zainteresować czytelnika. To fakt, z taką tematyką bloga postawiłabym głównie na czerń, ale z dodatkami jaskrawych kolorów. Jednak czerń nie byłaby odcieniem szarego, byłaby jak tylko można ciemna... No ok, dziwnie to ujęłam, ale takie moje poglądy.
- dodatki 3/5
Jest ich bardzo dużo, naprawdę. Dopiero na sam koniec przeczytam całą ocenę, jednak jak na razie nie pamiętam czy pisałam, że dodatków jest DUŻO czy MAŁO. Ok, prze chwilą zdałam sobie sprawę ile macie dodatków, ale ich nie widać (oprócz długiej listy piosenek). Są strony, które nie mieszczą się na jednym pasku i nieestetycznie to wygląda. Zauważyłam (bo tego nie da się NIE zauważyć), że zamiast strona główna pisze tablica ogłoszeń. Według mnie powinno być po prostu strona główna. Bo na pierwszej stronie nie dodajecie jedynie ogłoszeń, tylko to co na tymblogu ma być (krótkie opowiadania itp.).  Reszta stron jest normalna. Oprócz pierdoły, strona ta posiada jeden kawał i miejsce na zadawanie pytań. Nie mówię, iż jest okropna, zła, najgorsza itd., tylko nazwa mogłaby być taka... boska? Nie chcę wymyślać jakiejś specjalnej nazwy, bo i tak pewnie nie byłaby zastosowana, jednak myślę, że na pewno coś wymyślicie.
Teraz jedziemy na dół. Na dole znajduje się najwięcej rzeczy, np.:
Link blogów, które polecacie. - na moje oko to informację, a nie specjalny gadżet do linków, ale i tak przydatny.
Pytania i link Aska, któregoś członka obozu...
Archiwum bloga
A na koniec współtwórcy i button od gadżetarni (ja to tak nazywam ;P).
Te dodatki możecie przenieść na pasek boczny. Wtedy przedłuży się długość bloga i strony będą na jednym pasku (oczywiście możecie bez tego przedłożyć długość bloga, ale tak automatycznie się przedłuża).
No i teraz szablon! To może zacznę od tego, iż szablonu nie macie? Ja na swoim blogu również specjalnego szablonu nie mam, bo tak naprawdę nie potrzebuję specjalnego szablonu, ale jest nagłówek nawiązujący do tematu. A u Was nie ma nawet nagłówka! Dobrze by było, gdybyście coś dodali. Tło, ok, niech już zostanie, ale nagłówek, przydałby się.
- ogólny wygląd 2/5
Macie dużo dodatków, a tak naprawdę ich nie widać. Nie wiem czy to źle czy nie, lecz dodatki (niektóre) przeniosłabym na pasek boczny, którego nawet nie ma.
W zgłoszeniu napisaliście, aby zwrócić uwagę na uporządkowanie, prawda? Dlatego wiem, że gadżety wstawiliście specjalnie. W stopce zostawiłabym jedynie dwie rzeczy. Teraz może już skończę nawijać do gadżetów... idziemy dalej.

Treść i gramatyka 10/20
- styl pisania 4/10
Piszecie niegramatycznie. Mało co zrozumiałam z większości postów, a w zakładkach też jest mnóstwo błędów... Jejku, żebyście wiedzieli jak mi jest trudno napisać o waszym stylu pisania. Choćbym chciała nie dam rady.
- błędy 2/5
Nie podam Wam przykładów błędów, bo robicie ciągle te same. Są to błędy nie do końca interpunkcyjne.
Jak (według mnie) powinien być napisany ten post.
Coś go trapiło. Jestem tego pewna.
Ciągle napływały do mnie nowe myśli. Co powiedzieć? Wow, super, a może brawo? W końcu odezawłam się i przerwałam chwilę ciszy.
- To może zacznijmy od Taspana?
Chłopak tylko coś mruknął i poszliśmy do stajni.
- Drzwi od stajni są zazwyczaj otwarte, chyba, że... - urwałam otwierając drewniane drzwi.
W środku panował chaos. Dużo rzeczy leżało w zupełnie innym miejscu. Boksy były pozamykane. Z wyjątkiem jednego, Taspana.
Nie minęła chwila kiedy Jack gwizdnął.
Nic się nie działo, ale zaraz usłyszeliśmy wesołe rżenie za nami.
Bizzare podszedł do swojego pegaza i poczochrał go po grzywie.
- Czy on... - zająknęłam się.
- Tak, sam wyszedł - odpowiedział z uśmiechem.
Pierwszy raz się uśmiechnął.
Po sekundzie usłyszałam smutne zawodzenie Festusa.
- Chyba się razem bawili - roześmiałam się.
Wygwizdałam krótką melodię i smok zaczął lądować.
Kiedy Festus zobaczył Taspana od razu się ucieszył.
-Duże dziecko - podrapałam go za uchem.
Ten obrócił się na plecy i lekko machał łapami.
- Kochanie, jesteś na to za duży. - uśmiechnęłam się. - To może teraz chodźmy do biblioteki - zwróciłam się do chłopaka.
To fakt, nie zmieniłam dużo. Poprawiłam błędy interpunkcyjne i urozmaiciłam kilka pierwszych zdań.
Oprócz tego robicie wiele literówek i nie jest to poprawione, a posty naprawdę nie są długie. 
- dodatki 4/5
Dlatego, że nie napisałam zbyt wiele na początku postaram się napisać coś więcej tu.
Posty są ciekawe, ale błędy są dość widoczne. Zwykle muszę naprawdę skupić się na czytaniu, aby znaleźć błąd. A tu? Nie było z tym problemu. Musicie dokładnie sprawdzać post przed opublikowaniem.
Och! Tak bardzo trudno mi jest więcej napisać chociaż 'obiecywałam', ale nie chcę pisać na siłę czegoś nie przydatnego. Mam nadzieję, że wybaczycie.

Pomysł 5/5
Bardzo podoba mi się pomysł bloga. 
Dopiero po poznaniu waszego bloga dowiedziałam się, iż takich blogów jest sporo, ale że wasz blog był pierwszy, nie mam uwag.
Szczególnie podoba mi się "klub", można do bloga dołączyć i "zostać herosem". Takich "stowarzyszeń" również jest sporo, lecz pomysł i tak jest zadowalający.

Ogółem 3/5
Wiem, że w "ogółem" powinnam pisać podsumowanie całego bloga w kilku zdaniach, jednak nadrobię braki w ocenie i napiszę coś od siebie. 
Ja wiem, że moja ocena nie jest idealna, ale pisałam ją cały tydzień. Może inni oceniają jednego bloga jeszcze więcej, jednak ja wolę napisać ocenę w (maksymalnie) trzy dni... Nie umiałam kompletnie się do niej zebrać, raz nie miałam czasu, potem brak mi było słów (nie wiedziałam co napisać)... Teraz napisze to co chcieliście, abym wzięła pod uwagę.
Stylistyka - Zależy kto pisze, jednak w każdym poście znajdzie się jakiś błąd. A to literówka, a to powtórzenie... Chociaż było kilka postów naprawdę ładnie napisanych. 
Pierwsze wrażenie - Teraz już raczej nie opiszę pierwszego wrażenia :).
Fabuła (oryginalność) - Główny wątek jest ciekawy, jednak trzeba wszystko dokładnie czytać, aby pojąć sens wypowiedzi. Nie każdy czyta z dokładnością i dla takiej osoby może być problem. A co do nawiasu, cały blog jest w pewien sposób oryginalny.
Uporządkowanie - Bardzo przeszkadza lista piosenek. Są fajne, ale czy do takiego bloga? Po za tym kiedy wszystko jest w stopce blog jest zbyt pusty... Uporządkowanie mnie nie zachwyciło.
Wygląd - Już wszystko o nim napisałam. Nie wiem co więcej napisać.

Rady
Zmieńcie coś w wyglądzie. 
Poprawcie wszystkie błędy. 

Otrzymaliście 33 pkt. / 60 pkt.  czyli dobry. Załapaliście się :). Zapraszam wszystkich fanów mitologi greckiej :P.

Bardzo przepraszam za jakiekolwiek błędy. Jeśli jakikolwiek wynajdę od razy go poprawię, jeśli ktoś z Was znalazłby błąd proszę napisać w komentarzu.

~ Bale Lestrange

6 komentarzy:

  1. Witam! Zauważyłam kilka wpadek ortograficznych: "od razu", nie "od razy" oraz "nieprzydatnego", nie "nie przydatnego"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wyłapanie błędów. Chociaż jestem tu oceniającą i nie powinno mi się zdarzać błędy to jednak były.
      Już poprawiam te błędy i inne niedociągnięcia.

      Usuń
  2. Ha ha ;D Dawno się tak nie śmiałam jak przy czytaniu tego posta ;D
    Przy opisie 'pierwszego wrażenia' łzy mi ze śmiechu leciały - poważnie ;D
    Jak będę się zgłaszała do oceny, na pewno zgłoszę się do Ciebie. ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-). Zawsze staram się dodać nutę humoru do posta, aby w pewien sposób był ciekawszy.

      Usuń
    2. Fajnie by było jakby wszyscy tak oceniali wtedy przyjemniej się czyta ;D

      Usuń