sobota, 15 marca 2014

Chcesz żyć wiecznie? Zabraknie ci jednego dnia



Pierwsze wrażenie - 13,75/15
Wygląd - 5/5
Patrząc na szablon jestem pewna, jakie mam odczucia. Nie mam pojęcia o czym jest sam blog, ale wygląd jest zachęcający. Gdy pierwszy raz zobaczyłam nagłówek to stwierdziłam, że na pewno będzie to związane z treścią bloga, ale zobaczymy później. Tak czy siak szablon przyciąga swoją tajemniczością. Brakuje mi tu tylko tytułu na nagłówku, choć w sumie nie robi to zbyt wielkiej różnicy.
Tytuł/link - 4,75/5
Po samym adresie bloga pomyślałam, że będzie to o pięknej miłości na wieki. Jakoś od razu pomyślałam o wampirach. Dlaczego? Sama nie wiem, może dlatego, że strasznie link skojarzył mi się ze ''Zmierzchiem'',a patrząc na nagłówek adres wydawał mi się dziwny, dopiero gdy przeczytałam zaczęłam się jako tako domyślać. Choć link nie jest długi to dobrze, że rozdzieliłaś poszczególne wyrazy myślnikami. Tytuł bardzo pasuje do szablonu bloga, może jest dla mnie nieco długi, ale w sumie również intrygujący co szablon.
Inne - 4/5
W oczy natychmiast rzuciły mi się zakładki z bardzo ciekawymi nazwami, które odwiedziłam zanim jeszcze zaczęłam czytać samą treść opowiadania. Nie wiem dlaczego, ale irytowało mnie to, gdy tytuły zakładek się odwracały. Jakoś nie znalazłam niczego więcej, co mogłabym dodać do tego podpunktu.

Wygląd - 15/15
Kolorystyka - 5/5
Ciemny fiolet ledwo co da się odróżnić od brązowego tła. Możnaby śmiało powiedzieć, że kolorystyka jest monotonna, jednak tło posta nie jest ciemnofioletowe, a znajduje się tam fioletowa tekstura z odcieniami bieli, która przyciąga oko do samej treści.
Dodatki - 5/5
Po przeczytaniu mam wrażenie, że drugi plan w twoim nagłówku ma jakiś związek z miejscem pobytu małżeństwa. Od razu przychodzi mi na myśl ich wyprawa na jachcie, ale dobra to powinno znaleźć się w następnej "kategorii". Więc jak już wspomniałam powyżej są zakładki są zaletą bloga, a ich nazwy są niepowtarzalne (nie wiem, jak to mam ująć). Dodatkowo spodobał mi się tekst pod stronami, którego celem jest zachęcenie gościa do przeczytania opowiadania. Nie masz zbyt wielu dodatków, umieściłaś tylko te najważniejsze. Czyli jednym słowem nie mam nic więcej do powiedzenia na temat 'dodatków'. 
Ogólny wygląd - 5/5
Nie mam za bardzo się do czego przyczepić, bo tak naprawdę sam wygląd nie jest za prosty, choć nie można też powiedzieć, że jest w nim wszystkiego za dużo. Nie jest taki, że gdy się na niego patrzy od razu chce się zamknąć okno w przeglądarce i już więcej nie wchodzić na twojego bloga, a wręcz przeciwnie.

Treść i gramatyka - 17/20
Styl pisania - 9/10
Twój styl pisania jest zadziwiający i w pewnym momencie musiałam się wrócić, bo czytałam bez żadnego zastanowienia się nad treścią i nagle przychodziła taka chwila, że nie wiedziałam dlaczego taka czy inna sytuacja ma miejsce w opowiadaniu.  Sama opowieść ma mówić o demonach. Pierwszoplanową postacią jest Grzegorz i Nadia - małżeństwo. Czasem mam wrażenie, że piszesz niektóre zdania z przymusem tak poetycko. W wszystkich rozdziałach chyba najbardziej spodobał mi się opis demonów, jako niezidentyfikowane postacie podobne do ludzi. Po przeczytaniu rozdziału, gdzie Nadii nigdzie nie było miałam jeszcze większą ochotę czytać następne rozdziały. W każdym rozdziale jest coś nowego, a przy tym akcja nie idzie 'jak burza'.
Błędy - 4/5
W pewnym miejscach pojawiają się literówki czy też gramatyczne np.  ''Mętność  jego tęczówek prezentowała okropne szaleństwo'' - może tylko ja tak uważam, ale jedno zupełnie wyklucza drugie. Być może nie dojrzałam w tym ukrytego podtekstu.
Dodatki - 4/5
W opowiadaniach raczej nie zamieszcza się zdjęć czy obrazków do treści więc, nie mam co tutaj dodać. Ale zrobię z tego podsumowanie. Sama fabuła jest zaciekawiająca i każdy rozdział coraz bardziej wciąga, ale w niektórych momentach próbujesz na siłę pisać podniośle(?). Myślę, że mogłabyś wprowadzić większą ilość dialogów. Większa część treści to opisy i mam wrażenie, że samo małżeństwo na początku w ogóle ze sobą nie rozmawia.

Pomysł - 5/5
Każde opowiadanie ma w sobie coś oryginalnego. Twoje całe jest przesycone tajemniczością, u ciebie demony wyglądają zupełnie inaczej niż w każdym innym opowiadaniu. W większości blogów o takiej tematyce mniej więcej wiem, co się wydarzy,a tu niestety nie potrafię określić, jak będzie wyglądać dalszy ciąg.

Ogółem - 4/5
Szablon świetnie pasuje do tematyki bloga, treść bardzo wciąga, jednak mimo to na blogu są drobne usterki, których długo musiałam się dopatrywać.


Zdobywając 54,75/60 otrzymujesz ocenę celującą!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz