piątek, 24 stycznia 2014

Fashion Mix


Pierwsze wrażenie 13/15
- wygląd 5/5
Bardzo podoba mi się design na twoim blogu. W nim usunęłabym tylko link do twojego bloga lub dałabym go w inne miejsce. Ogólnie twój blog jest bardzo ładny i dziewczęcy.
- tytuł/link 3/5
Nie wiem czy zacząć od krytyki czy od pochwały. Zrobisz jak zechcesz, ale ja zacznę pisać od krytyki.
Krytyka – link
W linku liczby psują całkiem fajną nazwę bloga, ale wydaje mi się, że dałaś je specjalnie bo nie można było nazwać bloga stella (pewnie inne nazwy były zajęte).
Co do „stelli” ta nazwa chyba nie nawiązuje do mody. Co nie? Może to nazwa jakiegoś zespołu, wokalistki, aktorki... gwiazdy, którą lubisz, jednak nie ma miejsca gdzie możne się o tym dowiedzieć.
Jest jeszcze druga opcja to cofająca wcześniejszą odpowiedź. Sttela w jakimś języku oznacza coś związanego z modą itp.. Wiem, że Bella, bodajże po Włosku, znaczy ładna. Nie mam ochoty przeglądać wszystkich słowników aby znaleźć obcojęzyczne znaczenie tego słowa, więc mogę się mylić i proszę nie mieć o to jakichkolwiek pretensji.
Pochwała – tytuł
Tytuł, czyli „fashion mix” zgadza się z tematyką bloga, więc nie mam zastrzeżeń. Mam tylko małe zastrzeżenie do wyglądu tytułu – czy słowo „fashion” nie mogło być z dużej litery?
- inne 5/5
Oglądając i czytając bloga, czułam się jakbym była w sklepie tyle, że z mamą...
(Moja mama ani ja tak ze sobą nie rozmawiałyśmy.)
„- Te buty są ładne, ale te trochę ładniejsze. Te są super!
- No, to które chcesz? - zapytała się mnie mama.
- Chyba te... Albo te! Zobacz jaki piękny lakier”
Takie trochę dziwne wrażenie :P.

Wygląd 13/15
- kolorystyka 5/5
Tak bardzo różowo, dziewczęco i ładnie. Jedynie ciuchy i inne gadżety psują wygląd, ale rozumiem, że trudno by Ci było wybierać tylko różowe i białe ciuchy. Nie będę się tego czepiać.
- dodatki 5/5
Nagłówek, ładny choć zwykły. Jednak od blogów modowych nie wymagam jakiegoś specjalnego nagłówka czy szablonu. To co masz w zupełności wystarczy.
- ogólny wygląd 3/5
Klasyczny wygląd bloga. Nie ma w nim nic WOW, ale nie można tego wymagać od bloga modowego. Zmieniłabym tylko kolejność na pasku bocznym.
  1. Blogi, które czytam
  2. Członkowie
  3. Wejścia/archiwum
  4. Wejścia/archiwum
Z tymi ostatnimi jak ty wolisz.

Treść i gramatyka 14,5/20
Zacznę od tego, że nie wiem jak to ocenić... To nie jest w pełni blog fotograficzny, więc coś takiego jak „przekaz” odpada... Dobra blog będzie miał nazwy klasycznej oceny.
- styl pisania / jakość zdjęć. Za styl pisana 3 pkt., za zdjęcia 5 pkt., razem 8 pkt.
Już nie będę przynudzać i przejdę do konkretnej oceny!
Zacznę od przedstawienia się, na twoim miejscu dodałabym coś... po prostu czegoś mi brakuje.
Oprócz tego musisz jeszcze popracować trochę nad pisaniem. Nie wiem jak to określić... Piszesz trochę chaotycznie i ze względu, że nie piszesz dużo możesz sprawdzać po kilka razy tekst i wyłapywać drobne błędy (powiem Ci o nich więcej).
Teraz czas na jakość zdjęć. Zdjęcia są bardzo dobrej jakości, nie musisz ich powiększać, a to też spory plus dla Ciebie. Szkoda tylko, że w sytuacjach, w których masz okazję dodać SWOJE zdjęcia
(jak np. w tym poście, wyłapałaś zdjęcia z internetu a równie dobrze sama mogłaś je zrobić), znajdujesz odpowiednie zdjęcia w internecie, byłby to taki fajny „gadżet”, dodatek.
- błędy 2/5
Pierwsze podam błędy a potem dodam coś od siebie.
Byłam w ostatnią sobotę w reserved i muszę pochwalić się, co kupiłam. Muszę dodać, że byłam w największym sklepie tej sieciówki w Polsce (...)
Byłam w ostatnią sobotę w Reserved i muszę pochwalić się, co kupiłam. Dodam też, że byłam w największym sklepie. tego sklepu, w Polsce. - powtórzenia, zmieniłam zdanie trochę po swojemu.
(…) szczegulnie (…)
(…) szczególnie (…) - Ó!
Musiałabyś jeszcze popracować nad pisownią, ale, że twój blog jest o modzie błędy nie zwracają na siebie tak dużej uwagi.
- dodatki 4,5/5
Wiadomo, blog o modzie = się dużo zdjęć i innych dodatków. Posty są ciekawe, ale ja nie jestem jakąś modo-maniaczką i nie interesują mnie blogi modowe.

Pomysł 2/5
Jest masakrycznie dużo blogów modowych, nie ma się z czym kryć. Może mnie te blogi nie pociągają, ale i tak co wejdę na jakąś stronę (np. zapytaj) i polecają bloga to co drugi jest o modzie lub jest to pamiętnik. Nie umiem wiele opowiedzieć o blogach, które mnie nie interesują.

Ogółem 5/5
Blog mi się podoba... ogólnie się podoba. Dlatego co do tego punktu nie mam zastrzeżeń.

Otrzymałaś 47,5 pkt. / 60 pkt., czyli Bardzo dobry. Zapraszam wszystkich lubiących blogi modowe...

~ Bale Lestrange

2 komentarze:

  1. Dlaczego nie dodałaś mnie do listy blogów ocenionych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogi ocenione dodaje wtedy, kiedy "przeczyszcza się" bloga.

      Usuń