niedziela, 19 stycznia 2014

This history is my story


Pierwsze wrażenie 8,5/10
- wygląd 4/5
 Nie widziałam w wyglądzie efektu WOW, blog jest zwykłym opowiadaniem a nie fantastycznym (chodzi o kategorię), więc można powiedzieć, że wygląd nawiązuje do tematu. Jednak jeśli jest to opowiadanie, historia, powinien być choć nagłówek nawiązujący do tematu np. książka, rzecz z życia codziennego (choćby zeszyt...). Nie wymagam za dużo bo tak naprawdę nie jestem jakimś doświadczonym projektantem i nie mogę się czepiać kogoś, czego ja nie umiem/mogę. Jednak brak motywu albo choć dodatkowej atmosfery to mały minus.
- tytuł/link 4,5/5
Zacznę od linku. A więc 'This history is my story' - Ta historia to moja historia / jest moją historią, pasuje do tematu bloga. Chociaż tak naprawdę spodziewałam się pamiętnika, a nie opowiadania. W zgłoszeniu napisałaś "opowiadanie", więc ja wiem na co trafię, jednak ktoś kto przypadkiem trafił na twojego bloga raczej się nie skapnie... Tytuł to, to samo co link. Nie będę tego kopiować lub pisać od nowa.
- inne 0/0
Nie mam i miałam jakiś specjalnych wrażeń. Miałam tylko te powyżej. Chyba po prostu to pominę nikogo nie krzywdząc i faworyzując.  

Wygląd 12,5/15
- kolorystyka 4,5/5
Niebieski pasuje do niebieskiego, ale żeby nie było za nudno na twoim miejscu dodałabym czarny, a nie szary. Czarny pasuje do wszystkiego, szary również, jednak szary przynudza a czarny jest neutralny. Tylko tyle mogę powiedzieć/napisać. 
- dodatki 3/5
Szablon jest zwykły, nagłówek tak samo. Na twoim miejscu dodałabym motyw książki, pióra, czegoś związanego z opowiadaniem np. na pasku bocznym (gdyby co to ...> układ >, gadżet, obrazek ).
- ogólny wygląd 5/5
Sorki, ale nie napiszę byt wiele, napiszę kilka słów określających twój wygląd. Zwykły, spoko, podoba mi się, nie mam zastrzeżeń. Może niektórzy byli by oburzeni, ale mi tyle wystarczy. Zastrzeżenia napisałam wcześniej chyba nie muszę tego powtarzać.

Treść i gramatyka 3/20
- styl pisania 1/10
 Mogę Cie teraz obrazić, ale cóż... ocena to ocena. Nie piszesz zbyt dobrze. Trudno czyta się twojego bloga. Raz jeden przecinek za dużo, raz za mało. Kropką się kończy zdanie, w drugim jej nie ma. Ogółem twoje opowiadanie jest... jakby to ująć? Może poplątane? No nie wiem. Jak na razie (tu szczerość i na twoim miejscu) nie pisałabym opowiadania.
Jeśli mogę spytać jakie oceny dostajesz lub dostawałaś na wypracowaniach? Oczywiście chodzi mi o te z polskiego. 
- błędy 1/5
Robisz ich całkiem sporo. 
Ortograficzne - zdarzają Ci się.
Gramatyczne - nie zauważyłam.
Interpunkcyjne - bardzo dużo.
Inne - całkiem sporo.
Tutaj podam Ci dwa przykłady, bo jeśli miałabym Ci podać wszystkie to trochę dużo miejsca by to zajęło,(jeśli ktoś lub ty chce się dowiedzieć więcej proszę pisać w komentarzu)
Jeśli miałabyś się spotykać z którymś z b, to z którym?
Jeśli miałabyś się spotykać z którymś z B to z którym? - B powinno być z dużej litery (tak naprawdę nie jestem na 100% pewna, ale łatwiej się jest połapać :))
Jest córką prezydenta miasta, więc co jej się zamarzy, to ma.
Jest córką prezydenta miasta, więc jej wszystkie marzenia spełniają się. / Jest córką prezydenta miasta, więc co jej się zamarzy to ma. - Pierwsze podałam w innej formie, a w twojej wersji musisz usunąć przecinek.
- dodatki 1/5
Nie masz dodatków w postach. Po prostu: akapity, linijki, zdania, słowa, głoski, litery. Tyle mogę powiedzieć.

 Pomysł 3/5
To zwykłe opowiadanie. Nie ma w nim nic WOW, ale nie ma niczego w sobie odpychającego. Nie mam wielu zastrzeżeń, pomijając błędy...

Ogółem 4/5
 Tak szczerze, bardzo trudno jest mi określić twojego bloga. Znalazłam w nim naprawdę dużo, bardzo dużo, błędów. Jednak bardzo lubię opowiadania, a w dodatku takie krótkie (dobrze się je czyta).

Otrzymałaś 31 pkt. / 75 pkt., czyli dostateczna. Zapraszam wszystkich fanów opowiadań.

1 komentarz:

  1. Dzięki za szczerą krytyke, ale się mylisz. Sory, ale sprawdzała to moja pani z j.polskiego i powiedziała, że jest dobrze. Jeśli chodzi o moje oceny z tego przedmiotu mam 5/6.

    OdpowiedzUsuń