wtorek, 21 stycznia 2014

Zwyczajna niezwykłość


Pierwsze wrażenie 9/15
- wygląd 5/5
Moim pierwszym wrażeniem było blog kulinarny, z przepisami. Nie był to jednak twój błąd. Po prostu mój laptop, mało wytrzymały, któremu wolno się włącza internet, ściął się... Nie pokazał się szablon. Dobra to było trochę niepotrzebne, ale moje pierwsze wrażenie pod względem wyglądu twojego bloga było takie a nie inne.
- link/tytuł 2/5
Po linku nie spodziewałam się, że będzie to pamiętnik. Może bardziej poradnik lub opowiadanie jak na przykład to. Tyle o link mam do powiedzenia. Teraz napiszę coś o trzech tytułach. Pierwszy to "zwyczajna niezwykłość", główny tytuł, który na blog się nie znajduje... Drugi to bardziej cytat "Uważaj pod nogi, żeby nie potknąć się o głupotę", ten za to psuje ładny wygląd bloga. Ostatni to "Zawsze celuj w księżyc. Nawet jeśli nie trafisz, będziesz między gwiazdami"
-  inne 2/5
Wrócę do zacnych tytułów. Dopiero teraz zauważyłam, że w kartach górnych jest napisane "Uważaj pod nogi, żeby nie potknąć się o głupotę" i trochę nie rozumiem dlaczego napisałaś w zgłoszeniu "Zwyczajna niezwykłość". Na twoim miejscu, znajdując takie cytaty dodałabym to na pasku bocznym jak na przykład tu lub dodać specjalną stronę.

Wygląd 12/15
- kolorystka 3/5
Tak bardzo czarno... tak smutno... A przecież tak nie jest! Tematyka twojego bloga nie jest smutna! Dodaj różowy! Dobra trochę mnie poniosło, ale mogłabyś, chociaż linki zmienić na pomarańczowy lub granatowy (jeśli chcesz mieć tak czarno...). Nie mam jednak zastrzeżeń bo nie czarny z czarnym i jeszcze raz czarnym nie gryzie się... no i jeszcze pomarańczowym.
- dodatki 5/5 - to za szablon
Szablon taki profesjonalny (:3) i ładny. Nie ma jakichkolwiek wad. No i teraz "nagłówek". Już wcześniej pisałam, że możesz dodać stronę z cytatami, ale jeśli chciałabyś to zostawić to na przykład tak: "Uważaj pod nogi, żeby nie potknąć się o głupotę". Musi być to zaznaczone jako cytat (jeśli znasz możesz dodać pod spodem autora cytatu) i do tego jakieś pochyłe czy specjalne pismo.
- ogólny wygląd 4/5
Mi się bardzo podoba. Gryzie mnie tylko ten "nagłówek", ale to już od ciebie zależy jaki on będzie. 

Treść i gramatyka 18,5/20
- styl pisania 10/10
Ogólnie piszesz dobrze, trafiasz do czytelnika, masz rozbudowane posty. Jest w ich wiele dobrych określeń i pytań, które każdy powinien sobie zadać przed zrobieniem konkretnej czynności. Dajesz też dobrą motywację, której brakuje wielu osobom.
- błędy 3,5/5
Zdarzyło Ci się chyba trzy błędy na dwadzieścia notek i powtórzenia. Nie robisz np. błędów ortograficznych lub gramatycznych, na które najbardziej się zwraca uwagę (przynajmniej ja), ale jedynie interpunkcyjne. Na przykład:
"Zmierzch""
"Zmierzch" - Pewnie to była pomyłka, ale błąd jest.

No, marzenie to może złe słowo, bo przy mnie zawsze był pies, ale kiedy miałam siedem lata i wyprowadziliśmy się do własnego domu, to przez kilka lat nie miałam go, przez co byłam okropnie smutna.
No, marzenie to może złe słowo, bo przy mnie zawsze był pies, ale kiedy miałam siedem lat i wyprowadziliśmy się do własnego domu, to przez kilka lat nie miałam go, przez co byłam okropnie smutna. - To dłuuugie zdanie mogłaś skrócić na (PRZYNAJMNIEJ!) dwa krótsze, wtedy nie trzeba byłoby stawiać tyle niepotrzebnych przecinków.
Tylko że
Tylko, że - Nie było przecinka.
- dodatki 5/5
Czasem dodajesz jakieś obrazki i przez to posty wydają się ciekawsze. Ja osobiście nie dodaję obrazków i chyba coś dodam. O wiele lepiej czyta się post z jakimś zabawnym obrazkiem.

Pomysł 3/5
 To taki pamiętnik i poradnik.Połączenie dobre, ale takich blogów jest masa (a jakich teraz nie jest?) no i dla większości osób to nie jest nowość. Trzeba się naprawdę postarać o lepsze miejsce w blogostrefie.

Ogółem 3/5
Moje pierwsze wrażenie... nie było za dobre. Potem szło Ci coraz lepiej i... znów schody nawaliły. Jeśli patrząc na moje... jakby to nazwać? Dobra powiedzmy "przewidywanie przeszłości" to musisz zachować równowagę. Bo jak widzisz było dobrze, potem znowu... i winda się zatrzymała.

Otrzymałaś 45,5 pkt. / 60 pkt. czyli Bardzo dobry (się załapałaś). Zapraszam wszystkich szukających porady :)
~ Bale Lestrange

3 komentarze:

  1. O, akurat weszłam. Dziękuję za szybką ocenę. :) Teraz trochę ją skomentuję.

    "Uważaj pod nogi, żeby nie potknąć się o głupotę" to nie cytat, sama to wymyśliłam. Dodałam to na belkę, ale nie chodziło wcale o mój blog, to takie ogólne spojrzenie na ludzi.

    Podałam to w zgłoszeniu, ponieważ "Zwyczajna niezwykłość" jest bardziej nazwą mojego bloga. Nie traktuję napisu na belce jako tytuł, chociaż może wypadałoby go zmienić. ;) Nie chcę dodawać niepotrzebnych podstron, bo to raczej bez sensu, żebym dla jednego cytatu dodawała zakładkę (nawet nie cytatu, bo to moje słowa). A z napisem na szablonie nie mam nic wspólnego, wybierałam go spośród wielu gotowców, bo niestety sama szablonu ładnie zrobić nie potrafię, a chciałam mieć jakiś ładny, nieskomplikowany i przejrzysty. Jest niestety ciemny, bo wszystkie jasne miały nagłówki, gdzie kobiecie z ramienia wyrastały schody albo coś w tym stylu, a to zdecydowanie do mojego bloga nie pasuje. Zresztą, mimo ciemnych barw, ten szablon jest dosyć pozytywny. ;)

    Trochę szkoda, że tak mało napisałaś o moich postach, ale rozumiem, to pamiętnik. Jeśli chodzi o błędy (btw dziwię się, że tylko tyle), to zdania nie podzielę, bo nie uważam, że jest jakieś bardzo długie i nie bardzo wiem, co z nim zrobić. Szkoda, że nie podałaś mi całego zdania z "tylko że" albo chociaż nazwy notki, bo nie znam kontekstu, ale raczej przecinek stawia się przed całym wyrażeniem. http://www.prosteprzecinki.pl/przecinek-przed-tylko-ze

    Nie staram się o miejsce w blogosferze. Na początku to miał być zwykły pamiętnik z opisami dnia, ale męczyło mnie to, że innym blogerkom zależy jedynie na komciach, nie zważając na ich wartość. Nie chciałam być zmuszona do komentowania nieinteresujących mnie wpisów, żeby tylko ktoś zainteresował się blogiem (a raczej jedną notką, bo później po tych komentujących śladu nie było...), więc teraz nie mam czytelników. Bardziej startuję do fitbloga i mam nadzieję, że kiedyś będę miała czytelników zainteresowanych tych tematem (jak tylko zacznę pisać bardziej o tej tematyce, bo na razie dopiero się do tego, khem, przygotowywuję), a nie jedynie chcących rozreklamować się. Teraz blog jest dla mnie trochę jak motywacja do ćwiczeń, bo przecież gdzieś powiedziałam, że ćwiczę i jak tu przestać, bo wstyd będzie!

    Nie bardzo wiem, kiedy było dobrze, a kiedy nie. Chciałabym się dowiedzieć, żeby pisać tak, by zainteresować czytelnika.

    W całej ocenie odrobinę razi mnie to, że większość uwag dostałam odnośnie szablonu (i w sumie punktów też, bo za treść jest ich 25 do zdobycia, a za grafikę - 35 + podsumowanie, czyli takie nic), a o treści sześć zdań, które nawet nie za wiele mi dają i można je dostosować do prawie każdego bloga. Trochę rozczarowało mnie, że tak mało napisałaś o seriach na moim blogu (101 w 1001, refleksje), a tak dużo o wyglądzie, za który nawet nie odpowiadam i poświęciłam na jego wyszukanie i dostosowanie do bloga jakieś 20 minut.

    W każdym razie pozdrawiam, dziękuję za ocenę i życzę powodzenia w następnych ocenach. Mam nadzieję, że mój komentarz jest na tyle poskładany, żeby go zrozumieć i że na niego odpowiesz (byłoby mi miło!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi wyszedł komć...
      PS Usuńcie weryfikację obrazkową, proszę!

      Usuń
    2. Ton fakt, że dość mało napisałam o stylu pisania, ale nie umiem opisywać (w ocenie) czegoś bezbłędnego. Napisałam trzy błędy bo tyle zauważyłam. Teraz już nie zmienię oceny bo trochę na to za późno. Jeśli chodzi o wygląd to widziałam button.

      Usuń